Wie wil jij als bezoeker op je website?

doelgroepAls je een website hebt, wil je ook graag dat er mensen op je website komen. En dat ze vervolgens ook op je website blijven. Bijvoorbeeld zoals op een feestje. Dan vind je het ook fijn als mensen naar je luisteren, toch?

Om dat te bereiken is het belangrijk dat je je doelgroep kiest. Waarom?

  • Als je op je website tegen je doelgroep praat, dan spreek je echt iemand aan, waardoor er een connectie ontstaat. Mensen voelen zich aangesproken en blijven hangen.
  • Het is voor jou veel gemakkelijker om tegen je doelgroep te praten, omdat je weet waarover je moet praten. Het geeft focus.
  • Hierdoor ontstaat een magnetische werking, omdat je tegen een kleine groep praat. Waardoor jij zichtbaarder wordt bij je doelgroep en meer en leukere klanten krijgt.

Maar hoe kies je je doelgroep? Dat doe je in 3 stappen, ik heb ze hieronder voor je uitgewerkt.

Stap 1. Bepaal de demografische factoren.

Dit zijn allerlei feitelijke zaken over je doelgroep. Zijn het mannen of vrouwen, hoe oud zijn ze, waar wonen ze, wat doen ze, zijn het werknemers, leidinggevenden. Of zijn het juist ondernemers. Waar ondernemen ze dan in. Wat is hun niveau, in welke branche zijn ze actief. Hebben ze kinderen, huisdieren. In het geval van bedrijven, bij welk bedrijf werken ze of bij wat voor soort bedrijf, hoe groot is het bedrijf, wat is hun positie, hebben ze medewerkers, wat is de besliscultuur. Kies altijd voor mensen die zelf beslissingen kunnen nemen en die bepalen waar het geld naar toe gaat.

Stap 2. Bepaal de psychografische factoren.

Deze aspecten zeggen iets over de leefstijl en de normen en waarden van je doelgroep. Op basis hiervaan maak jij een connectie met hen. Wat vinden ze belangrijk in hun leven, hoe beslissen ze, doen ze aan sport, kijken ze naar de tv, welke bladen lezen ze. Linda. lezers zijn andere mensen als Revu lezers.

Stap 3. Bepaal het probleem van jouw doelgroep.

Waar slapen deze mensen ’s nachts niet van? Wat is hun grootste frustratie? Waar lopen ze tegenaan? Of wat zijn hun ambities die ze heel graag willen bereiken, maar geen flauw idee hebben hoe? Belangrijk dat je dit benoemt van je doelgroep, want op basis hiervan kan jij heel veel waarde bieden in de vorm van blogs, e-books en producten of diensten.

Wat is de volgende stap?

Als je deze stappen goed hebt uitgewerkt dan heb je je doelgroep. Op basis hiervan kan je de teksten op je website verder ontwikkelen en ga je meer bezoekers vasthouden op je website.

Nu heb ik een geweldig cadeau voor je. Ik  heb namelijk een e-book geschreven over het bepalen van je doelgroep. In dit e-book stel ik je een aantal vragen en als jij deze beantwoordt heb je je doelgroep. Ik stuur je heel graag mijn e-book als dank voor jouw reactie op mijn blog.

Dus ik ben heel benieuwd: wie is jouw doelgroep? Deel het met ons door je reactie achter te laten in het reactieveld hieronder! Dat is waardevol voor mij en leerzaam voor jou en de andere ondernemers die het lezen.

Oh en vergeet niet je aan te melden voor mijn WordPress Workshop van 23 juni. In deze workshop leer ik je hoe je supersimpel je website maakt voor jouw favoriete doelgroep. Zie ik je dan?

Hartelijk groet,

Marielle

PS Deel deze blog in je netwerk, zodat andere ondernemende vrouwen ook van deze waardeveolle kennis profiteren! Klik hiervoor op onderstaande knoppen.

No comments yet.

Geef een reactie

Powered by WordPress. Designed by Woo Themes